söndag 28 september 2008

Melvin

Född: 080925
Klockan: 22:49
Vikt: 3740 g
Längd: 51 cm



Torsdag 25 september 22:49 kom Elijas lillebror Melvin till världen. När han väl hade bestämt sig för att komma ut då hade han bråttom.

Vid sjutiden på kvällen satt jag ner vid datorn och skickade ett mail till en kollega på jobbet och avslutade med nej, ingen bebis än! Satt sedan och chattade med syrran på Skype när jag vid halv nio tiden började känna lite mensverk. Tänkte inte mer på det förrän några minuter senare när jag kände det igen. Syrran frågade när tror du bebisen kommer? Jag svarde "kanske snart" utan att veta hur rätt jag hade. Jag kom och tänka på ett tips till en sida där man kunde klocka sina verkar och jag hittade den och blev ganska så förvånad när mina mensverksliknande verkar kom med bara 6 min intervall och ganske snart kröp ner till fyra-fem minuter. Voja kom upp från arbetsrummet och jag sa att det var läge att ringa hans mamma så att hon kunde förbereda sig att komma över. Jag ringde förlossningen på KS och de sa att jag nog borde åka in ganska snart men att de hade fullt...De återkom efter några minuter och sa att vi skulle åka till BB Stockholm på Danderyds sjukhus. Vi ringde farmor som satte sig i en taxi och så ringde vi grannen som kom över för att vänta på farmor medan vi åkte. Vi kom fram till BB Stockholm efter 22.15 någongång och då var verkarna otroligt intensiva och den ena avlöste den andra utan paus. 22:30 gick vattnet och 22:49 kom han till världen. Fort gick det och jämfört med Elijas förlossning var det här rena drömmen.

Vi fick åka hem redan på fredag em och en stolt storebror kom för att hämta hem hans lillebror.



Nu har vi varit hemma några dagar och allt fungerar bra. Förutom att amningen gör hiskeligt ont´(jag hade glömt bort det...) Melvin äter och sover mest och Elijas vill klappa honom när han sover :-)

4 kommentarer:

Lisette sa...

Grattis till lillkillen!
Kramar från Umeå

listoplisto sa...

Grattiskramar från oss. Och vilket fint namn!

Anonym sa...

Grattis till lillkille! Skönt att allt verkat gått bra och så. Kul att ni fick föda på Danderyd, vi fick åka till andra sidan stan...

Anonym sa...

GRATTIS till lillebrorsan!!! Tur att det blev en kille så du får användning av Elijas alla gamla skor ;-)
Melvin var riktigt fint men det blir svårt att få in ett "j" i namnet.
Kram från oss!!