onsdag 10 september 2008

Dagarna springer iväg!


Elijas kryade på sig snabbt och var feberfri redan på lördag em och hade otroligt mycket spring i benen. Vi lyxade till med att äta pizza och Elijas ville såklart ha hela pizzan själv :-)


På söndagen så regnade det mest så jag och Elijas åkte iväg och shoppade lite småsaker och såklart så föll jag för en jättefin shoppingkasse till vagnen. Den är brun med vita blommor, kommer från http://www.axelida.com/. Jättefin!


Igår var det dags för nästa shoppingrunda, denna gång själv. Det är ganska skönt att strosa runt i sin egen takt och tittta på vad man vill. Ingen som suckar och ingen som springer iväg och gömmer sig titt som tätt. Om jag shoppade? Såklart! Jag hittade två kuddar till vardagsrummet och så jättetuffa kläder till Elijas. Jeans, tröja och skjorta från MEXX. Jag ska försöka "korta" grabben så ni får se hur han ser ut. Jättetuff! Dessutom hann jag med en sväng på IKEA där jag hittade skenor för 45 cm panelgardiner istället för 60 cm skenor som vi har idag. Då blir det mycket lättare att hitta snygga gardiner.


Jag hämtade Elijas lite tidigare på dagis och han var på sitt mesta solskenhumör (inte!!!) Han skulle göra allt och ingenting när han kom hem och ingenting var bra. Inte maten, inte leka med lera, inte spela datorspel, han ville rita på duken och blev tvärilsken när han inte fick. Konstigt!

Sedan skulle han inte ha pyamas, inte borsta tänderna, inte sova, inte ha ett täcke utan två (ett under honom och ett över), inte sova med Knasovic, inte sova med pappa utan bara sova med mamma som inte fick ligga i sängen för där skulle han ligga själv. Till slut somnade han mumlade "Mamma, du är min bästa kompis. Jag älskar dig". Då smälter man!






1 kommentar:

Anonym sa...

Ser gott ut det där...