tisdag 23 september 2008

Ingen bebis än...

Nej, det har inte kommit någon bebis ännu... Den skulle ha kommit i fredags och om den följt Elijas schema redan i onsdags. Men inte denna, den verkar vara av sitt eget slag :-)

Den har ju legat på tvären en del och verkar aldrig vara nöjd därinne i magen. Knölar och vrider och vänder sig och sparkar hårt på ställen den inte borde komma åt!

Annars är det helt otroligt fint väder här idag. Solen skiner och det är klarblå himmel och en alldeles fantastisk höstdag. Det blir nog lekparken med Elijas när jag hämtat honom på dagis i em.

Jag läste min kompis blogg om en av hennes två-åringar som "kan själv". Skrattade gott åt det! Själv måste jag bara berätta om vår tre-åring som definitivt inte vill själv. Jag bad honom hålla i hans överdragsbyxor när jag skulle knäppa min jacka. Då tittar han på mig och säger: "Mamma, du har faktiskt två armar" Där fick jag för såklart brukar jag påpeka att han har två armar när han inte vill göra något och jag tycker att han borde.

Heja moster! Inte den skidåkande systern utan mellanmostern Sara. Elijas kom utspringande ur vardagsrummet för någon dag sedan och skrek: "Åhhhhh faaaaaaaaaaan, jag håller på att kissa ihjäl mig" Häpen tittar jag på honom och frågar vem säger så där: "Sara, moster Sara säger så hos min mommo och moffa. Hon säger också OH my Good!"
Heja moster (not!)

2 kommentarer:

listoplisto sa...

Men HEJ! Sussie berättade att du också finns i bloggvärlden nu, och min kommentar var: Ja, det är väl så man ska klara av att ha kontakt med folk ;-)

Jag håller tummarna för att bebisen kikar ut snart.
Kram!!

Anonym sa...

Men hej! Ska ni också ha bebis i år? Jisses vilket bebisår det är... Inte klokt!